Algo Pasa con la Ofensiva Rusa. 1000 días de Masacre (IV) WWIII

lowfour
lowfour
Started 2024-11-20
1100 posts
elarquitecto
elarquitecto
2025-03-09
#571
Edited 2025-03-09

the Trump administration is taking active steps to help the Russians win. So at no point has the United States actually wanted a democratic Ukraine to win this war.

no lo digo yo, lo dice el phill, que estudia las guerras y tal

Image

esto también lo teníamos claro:

Image

lowfour
lowfour
2025-03-09
#572

Bueno ayer el puto gordo tarado pichafloja estaba diciendo que lo de tirar bombas guiadas a población civil y drones por Putin "es lo que haría cualquier persona".

Literal.

Yo creo que algo va a pasar en USA, no puede ser que los militares que han currado con los Ukros, los que curran con los Europeos, toda esa peña no diga NI PIO.

No me lo puedo creer.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-09
#573

@lowfour (post #572)

yo opino igual, no me cabe que anden girando 180º en alianzas, desmantelando todo, poniendo a un trucho a clonar servidores, dándole privilegios de administrador-dios, sin que nadie sepa qué toca y qué no toca, a quién da permisos o se los quita, etc, y NO PASA NADA

pero es que lleva pasando nada desde hace demasiado, por eso digo que el momento de "hacer algo" se pasa, ya no hay vuelta atrás

yo no veo que esto se resuelva porque ahora resulta que los funionarios se ponen serios o algo así, eh?

está la mafia a tope de power

lowfour
lowfour
2025-03-10
#574

Están recuperando grandes zonas de Kursk los rusos porque los gringos les han desactivado los HIMARS y los ATACMS.

Lo de estos hijosdeputa es alta traición, seguro que más de un militar los quiere fusilar.

lowfour
lowfour
2025-03-10
#575

Decían que estaban embolsando a los Ukros pero el General Ukro dice que es mentira.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-10
#576

@lowfour (post #575)

de todos modos, antes o después iban a tener que salir de kursk

lo que pasa es que ya no tienen "picadora de carne ruski" y las tropas que andaban muriendo en kursk tendrán que ir a morir a otro lado

ojo que igual es un repliegue para no tener que lidiar con tropecientos km de frente y focalizarse en otra cosa, eh?

en lugar de tener 30 batallones sosteniendo kursk, los meten en... yoquesé, romper el frente por mariupol o algo así

lowfour
lowfour
2025-03-10
#577

@elarquitecto (post #576)

Era para las negociaciones.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-10
#578

@lowfour (post #577)

ya, pero también para tener a los ruskis en varios frentes y machacarlos sin piedad

bueno, ruskis y chinorris, han palmao ahí a cascoporro

y yo que los ruskis me preparaba porque igual es una retirada estratégica para darles con todo lo gordo

lowfour
lowfour
2025-03-10
#579

Dicen que sustituir Starlink (que es de Space X) por Eutelsat va a tomar un mes o menos.

Está claro que los Ukros saben que van a por ellos y han decidido desconectar del todo, siguen con el paripé de las negociaciones porque cuanto más sigan más en evidencia queda el gordo cagao con pañales, el ketamínico, el panchito con ambiciones y el gordo acosado ojostiznaos.


lowfour
lowfour
2025-03-10
#580
Edited 2025-03-10

Están en la puta lona y los hijosdeputa de los maga diciendo que Ucrania tiene que ceder todo. Y una POLLA, que manden los Gripen a dar un explicote a los MIG 29 y SU34.

https://www.nytimes.com/2025/03/10/world/europe/ukraine-russia-eastern-front-line.html

Russian Forces Depleted and Stalling on Eastern Front, Ukraine Says


The front line inside Ukraine has become more static, Ukrainian soldiers say, even as Russia regains ground in its own Kursk region.

Ukrainian forces have stalled the Russian offensive in the eastern Donetsk region in recent months and have started to win back small patches of land, according to Ukrainian soldiers and military analysts.

Russia still holds the initiative, and conducts dozens of assaults across the eastern front every day, the soldiers and analysts say. But after more than 15 months on the offensive, Russian brigades have been depleted and Moscow is struggling to replace destroyed equipment, offering limited opportunities that Ukrainian forces are trying to exploit.

“The Russian offensive effort in Donetsk has stalled in recent months due to poor weather, exhaustion among Russian forces, and effective Ukrainian adaptation to the way Russian troops have been fighting,” said Michael Kofman, a senior fellow at the Carnegie Endowment for International Peace in Washington.

While it is too early to say the front has stabilized in Donetsk, he said, the situation has improved as Ukraine finds innovative ways to compensate for its shortage of troops.

Ukrainian soldiers cautioned that they expected the Russians to regroup and intensify offensive efforts to take advantage of the sudden suspension of American military assistance and intelligence sharing, which threatens to undermine the Ukrainian war effort.

The pause in intelligence is expected to be among the topics Ukrainian and American officials will discuss this week at their first high-level in-person meeting since a blowup between President Trump and President Volodymyr Zelensky at the White House on Feb. 28. Mr. Zelensky said the meeting will be held Tuesday in Saudi Arabia and the State Department says Secretary of State Marco Rubio will be part of those talks. (Mr. Zelensky also said he would meet in Saudi Arabia on Monday with Crown Prince Mohammed bin Salman.)

Western military analysts and U.S. officials believe that the order to hold back equipment is likely to take several months to have a significant impact on the front. But the loss of intelligence is already hurting Ukraine’s ability to strike Russian command centers, logistics hubs and concentrations of troops behind the front lines.

Ukrainian soldiers said the lack of intelligence was especially problematic in the Kursk region of Russia, where Russian and North Korean soldiers are on the offensive and have rapidly advanced. Ukraine considers its hold on Kursk to be crucial to use as leverage in any negotiations to end the war. The soldiers, speaking from the front by telephone on Friday and Saturday, requested anonymity to discuss sensitive operations.

A senior U.S. military official, who spoke on condition of anonymity to discuss operational matters, said that the pause on sharing intelligence had hurt Ukraine’s ability to detect and attack Russian forces in Kursk and hampered its ability to strike high-value targets.

Keith Kellogg, a retired Army general who is the special U.S. envoy for Ukraine, acknowledged that the move would have a “significant” impact on Ukraine’s battlefield conduct.

Ukraine has proposed an immediate partial truce in air and sea operations and has acknowledged that some territory would remain under Russian occupation. But American officials have said the suspension would stay in effect until the Ukrainians bend to unspecified White House demands.

Many of the war’s hardest fought battles continue to be concentrated along the 260-mile front in the Donbas region, which includes Donetsk.

While Russia made significant gains in the southern part of the Donbas last year, it remains far from capturing the remaining cities and towns that make up the backbone of the Ukrainian defense.

This is a snapshot of where things stand in three hot spots in the region.

The Defense of Pokrovsk

Russian forces advanced in December to within about three miles of Pokrovsk, a city at the center of many of the rail and road lines for the Donbas region.

But well-prepared Ukrainian defenses have prevented a frontal assault, so the Russians have been trying to envelop the city from the south.

As the Russian advance slowed, then stalled, Ukrainian forces have engaged in a series of localized counterattacks to regain advantageous positions.

Maj. Taras, a deputy battalion commander in the 68th Jaeger Brigade, described one operation last month to retake part of Dachenske, a village south of Pokrovsk.

“We stocked up on ammunition, conducted, let’s say, a mini-artillery preparation, identified in which parts of the village the enemy was located, and delivered a massive strike there,” said Major Taras, who like many soldiers asked to be identified by his first name in accordance with military protocol.

Then two infantry assault teams attacked.

The battle lasted about 90 minutes and by the time it was over the Ukrainians controlled about half of the village, a claim supported by combat footage verified by military analysts.

But, Major Taras said, “to fully control and take the entire village, more people and more resources are needed.”

It was indicative of the fighting in general, he said, with Ukrainians trying to exploit Russian weaknesses but limited by their own shortages of troops and firepower.

Col. Oleksii Khilchenko, the commander of the Third Operational Brigade of the National Guard, said Russian forces notably reduced attacks last month after suffering heavy losses. At one point, he said, the Russians were sending injured soldiers on crutches to join assaults. It was not possible to independently confirm the claim.

But it would be a mistake, he cautioned, to underestimate the enemy.

“The Russians are constantly regrouping their forces, replenishing losses and redeploying units from other directions,” he said.

Major Taras said Russian forces were engaged in “detailed reconnaissance of our positions, our rear, and our logistical routes every day” and were “planning, preparing, and looking to launch either a creeping or a sudden offensive.”

Street by Street Fighting in Toretsk

The strategic city of Toretsk has been the scene of furious urban combat for eight months.

Capt. Bohdan Ravlikovskyi, of the 12th Special Forces Brigade Azov, said Ukrainians have found themselves holding positions on the same street or even in the same building as the enemy.

“There have even been cases where the enemy crawls forward with mines strapped to their backs to blow up our positions — crawling under a building, throwing in mines, and detonating them,” he said.

The objective of Russian assaults in Toretsk is the same as it is elsewhere: to penetrate as deeply as possible using motorcycles, civilian vehicles, armored vehicles or on foot. If they can hold the position, they await reinforcements and try to push again.

But in recent days, it is the Ukrainians who have been advancing in parts of Toretsk in localized counterattacks and furious clashes, soldiers said.

The Russian entry into the city in August came at a moment when Ukrainian forces were struggling across the eastern front.

Critical shortages of troops and ammunition — made worse by a six-month delay in American assistance as well as organizational issues — resulted in Russia’s seizing about 1,600 square miles of Ukrainian territory in 2024.

Ukrainian forces remain outmanned and outgunned. But with the assistance of an ever expanding constellation of drones, the heavy losses they are inflicting on Russian forces are taking a growing toll.

The Destroyed Fortress Town: Chasiv Yar

Lt. Mykola, a 37-year-old commander with the Ukrainian 5th Assault Brigade, was first assigned to a defensive position around Chasiv Yar, a vital hilltop town, two years ago.

“We are still holding almost the same lines,” he said.

After the fall of the eastern city of Bakhmut in May of 2023, it took the Russians nearly a year to advance eight miles toward Chasiv Yar. The Russians have released video showing how they have now covered the road to the town with netting to protect their supply line from Ukrainian drone attacks.

Like Toretsk to the south, Chasiv Yar serves as a buffer holding Russian forces back from a direct assault on Kostiantynivka and other cities still under Kyiv’s control in the Donetsk region.

The Russians mounted their first direct assaults on Chasiv Yar in April 2024 and have employed a range of tactics.

Russian warplanes leveled Ukrainian fortifications with powerful guided bombs. They have attacked with armored columns and in small infantry-led assaults. Sometimes they sneak in behind Ukrainian lines using pipelines and tunnels.

Over many months, they have clawed their way into the town and captured much of it. But the soldiers said that large areas are “gray zones,” with neither side in complete control.

Lieutenant Mykola said the fighting was relentless but the enemy was also suffering.

“We see their declining troop quality and quantity, which, fortunately for us, is worsening,” he said.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-10
#581
Edited 2025-03-10

@lowfour (post #580)

sí, joder, lo dijo el weiss que os puse esta mañana, rusia pierde terreno en muchos frentes y gana poco, si gana, pero en genral, están paraos

por eso digo que lo de kursk debe de ser una retirada estratégica (y los ciberputis nos dicen mierdas para encajarlo en su marco "ucrania todo mal" que nos cuenta el fran sevilla todos los putos días... que es para aostiarle)

lo de trump culocagao y tal, está claro, para putin todo, para zelensky nada, porque sí, porque putin es el macho alfa que nos vienen vendiendo desde 2008 o antes y zelensky es "europa", o sea, "woke" (que no deja de ser el marco ciberputi desde 2015 por lo menos)

Cinta_de_Carromero
Cinta_de_Carromero
2025-03-10
#582

Otro aviso de la importancia que tiene tener armamento propio, que pueda ser fabricado, mantenido y reparado dentro del país sin depender de nadie más, como el que hubo en la guerra de las Malvinas (Argentina iba ganando hasta que se les acabaron los Exocet, que son franceses).

Como los políticos son todos unos cortoplacistas, es normal que se les hubiera olvidado lo de las Malvinas, pero ahí tienen ahora desde 2022 lo de Ucrania y nada, que no aprenden, todos siguen con su puto ladrillo caro y su industria desplazada al tercer mundo.

lowfour
lowfour
2025-03-11
#583

337 drones contra moscu dicen los orcos. Me parece un buen mensaje al gnomo, a su puta madre y al gordo payaso

lowfour
lowfour
2025-03-11
#584

No podemos poner a todos los canis de España en trabajos forzados de FP fabricando millones de drones para los ukros???

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#585

@lowfour (post #583)

Image

esta mañana se me ha pasado comentar esto

ya verás tú que lo de retirarse de kursk es por "algo", y ese algo no es que están perdiendo fuelle los ucranianos

pero bueno, lo de represalias por los balísticos de la semana pasada, bien, falta ver que los objetivos sean militares también, donde les duele

lowfour
lowfour
2025-03-11
#586
Edited 2025-03-11

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1j8ixqv/massiveuavattackinmoscowabout70explosions/

Menudo mensajito al gordo y al Aspie nazi. Ah, que nos rendimos y tal? Que nos queréis robar todas las tierras raras que no tenemos? Que nos cerráis el Starlink y la info? PUES TOOOOOMA MORENOOOOO

Image

lowfour
lowfour
2025-03-11
#587

Joder es que no suenan ni las alarmas antiaéreas en Moscú!!!

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#588
Edited 2025-03-11

Image

parece que hay un alto el fuego

bueno, que dice que ucrania igual acepta uno... rusia no sabemos

pancho moreno cree que sí, jajajajaja, puto iluso

lowfour
lowfour
2025-03-11
#589

@elarquitecto (post #588)

No dudes que Rusia no lo va a respetar, o si la respeta es para luego lanzar un ataque brutal de picadora de carne.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#590

Image

estos dicen que ha sido a cambio de recuperar la ayuda militar y lo del acuerdo ese de las tierras

no sé, eh? menudos pedigüeños ahora los truchos

lowfour
lowfour
2025-03-11
#591
Edited 2025-03-11

@elarquitecto (post #588)

No has contado lo más importante, que les vuelven a dar ayuda militar e inteligencia.

Tio, el Michael Wollf of Wall Street ese lo dijo. A Trump se la SUDA TODO, salvo los TITULARES. Si ahora le da titulares este alto el fuego y ser el bueno dando armas lo hará, mañana lo cortará... Es un TARADO, no hay estrategia ninguna detrás.

Encima huele a culocagao.

EDITO: TE has adelantado por segundos con lo de la ayuda

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#592

@lowfour (post #591)

sí, es que en elpais no lo habían puesto muy claro o no lo vi bien, no sé, pero los de eldiario lo pusieron en el titular de una

sea como sea, parece que vamos a un escenario como el que dices

yo estaba convencido de que tenían un plan, eh? seguían el project2025

pero también "sabía" (esperaba) que el plan durase unos días o semanas, pero luego el caos, porque los planes son así

ya puse por ahí que cuando empiecen con el "tot es part del pla" estarán jodidos, como los lazis dando patadas palante

aun no se les oye, pero sospecho que estarán a punto de contarnos que "lamierdaquesea" es parte de su plan de nosequé anti-woke

lowfour
lowfour
2025-03-11
#593

@elarquitecto (post #592)

Bueno en reddit siguen tirando de la pista Vance-Thiel (que le puso ahí)-Curtis Yarvin.

Pero si el Wolff acierta, pues se van a comer un truño.

Apoyos de Trump: Billion-fascistas, Christo-fascistas y Tarados MAGA.

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#594

@lowfour (post #593)

ahora que lo mencionas, esta mañana tuve un enganchón (bueno, más o menos, la peña se pone un poco a la defensiva cuando le dices cosas que no quiere oir) con esto de si trump se hunde en la miseria o nos jode con un 4 reich trucho

claro, yo expuse mi visión de que en 3-4 meses (ya llevamos 1) o lo apartan o estado fallido totalitario... lo que vengo contando aquí

y no veas... tuve que meter de vez en cuando lo que pones sobre lo mal que les va y tal, para desengrasar un poco, pero en plan, ya... si el wolff nosequé, pero la purga es la purga, y ahora mismo hay un soplapollas al mando de la cia que dice que todo lo que diga putin va a misa... y que los consulados y tal a tope (de espías)

que sí, que usa pañales y huele a cloaca, pero fijo que franco no olía mejor y era igual de pelele, y ahí estuvo 40 años, como si nada... no digo que no habrá más elecciones en usa, solo que igual son a la "rusa"

en fin, un mal rato le he dado a alguien, solo porque es bastante perturbador pensar en usa en modo "walking dead", con nukes y sin nadie (cuerdo) al volante

lowfour
lowfour
2025-03-11
#595
Edited 2025-03-11

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1j8yvat/theballisnowinrussiascourtmarcorubio/

DIOS MIO QUE OREJONES TIENE EL MARC RUBIO, IGUAL ES QUE NAVEGA SU CARRERA POLÍTICA POR ECOLOCACIÓN COMO LOS MURCIÉLAGOS

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-11
#596

@lowfour (post #595)

no sé por qué se empeña en que le llamemos marco rubio, si detolavida ha sido pancho moreno...

che, no olvidéis que son pandilleros, por muy ricachones que se crean (como los pandilleros) o algo así, no tienen más estofa que los de más baja estofa... y por eso es importante usar sus motes, para recordarnos de dónde vienen (y a donde van)

pancho moreno

ojostiznaos chupacirios

gordo cagapañales

molusco ketaminico

en fin, seguro que al pete y al otro, le ponemos alguno también adecuado

a la tulsi raputina igual hay que darle una vuelta

Cinta_de_Carromero
Cinta_de_Carromero
2025-03-12
#597

https://v.redd.it/yh15qtcnx3oe1

Parece sacado de los dibujos animados, un dron y bomba de marca ACME.

Con la tecnología que tienen los países occidentales de drones, que tengan los ucranianos que estar haciendo estas ñapas, qué vergüenza y todo para mantener el macroresort turístico y de especulación inmobiliaria en el que habían convertido la UE.

lowfour
lowfour
2025-03-12
#598
Edited 2025-03-12

Se nota que estamos saturados ya de la guerra esta brutal, absurda, imperialista...

No hemos puesto que un barco con capitán ruso ha embestido a un petrolero USAno de 183m con combustible para cazas y lo ha dejado ardiendo.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1j9h9u6/cargoshipsolongwithrussiancaptainand/

JODER YA ES MALA SUERTE y COINCIDENCIA 🇷🇺

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-12
#599

@lowfour (post #598)

sabes qué pasa? que ayer la noticia era que un barco con bandera de portugal, choca contra un "petrolero" en nosedonde... y se teme fuga de fuel...

que yo dije, ostia... habrá sido algún ruski?? pero claro, bandera de portugal

luego ya ni me acordé de mirar si había algo raro, y lo hay:

Image

y ahora resulta que hay "tripulación" ruski

Image

se ve que había algo de niebla... y en el carguero igual no tienen, no sé, radar? o algo??

en fin, habrá que estar más atentos, porque estas cosas que parecen accidentes igual no lo son tanto

elarquitecto
elarquitecto
2025-03-12
#600

Image

ahí dicen que se retiran de kursk

que ha sido un exitazo, pero rotundo

que se han jodido los ruskis 50k de otras zonas para parar lo de kursk

en fin, que se podrían quedar más tiempo por ahí, pero... igual no interesa (porloquesea)

Please log in to reply to this discussion.

Log In